Jumaat, Disember 19

Mungkinkah aku Sakit Jiwa?


Dilusional Jealousy - Pesakit ini selalunya mempunyai syak wasangka terhadap pasangannya. Tidak kiralah girlfriend, boyfriend, suami atau isteri mereka. Mereka percaya bahawa pasangan mereka sedang berlaku curang. Kemudian mereka melakukan pengintipan kecil - kecilan seperti memeriksa SMS di dalam telefon bimbit, memeriksa akaun Myspace atau Facebook (haha!) mencium baju takut - takut ada bau minyak wangi orang lain, mencuri dengar perbualan dan lain - lain. Bila dah kronik, mereka mula mengikut pasangannya ke mana - mana secara pengintipan. Pejabat, kedai mamak dan sebagainya. Orang - orang seperti ini biasanya hilang sense of humour dan terlalu sensitif ke atas isu ini.

Inilah yang aku rasakan sejak kebelakangan ini, aku mula menunjukkan simptom-simpton Dilusional Jealousy pada orang yang aku sayang, pantang tak jumpa sehari dua mulalah aku buat perangai korek cerita,reka cerita, untuk bergaduh dan menyakitkan hati pasangan aku. Selepas seketika barulah aku sedar apa yang telah aku lakukan dan kesanya pada hubungan aku ini. Jahat sungguh aku kadang-kadang aku rasakan dan rasa bersalah ya amat. Bila aku rasa bersalah dan mulalah aku menyerang lagi macam orang tak waras dan Dilusional Jeaousy akan timbul balik. Aku dah tak sanggup lagi menyeksa orang yang aku sayang kerana tekanan jiwa ini dan biarlah dia bebas dari belenggu yang aku cipta sendiri....Aku anggap ini kegagalan aku dalam menjalinkan satu perhubungan. Hubungan yang amat aku sayang dan aku hargai, tetapi apakan daya akau tak mampu mengawal emosi dan sakit jiwa aku ini.....Aku inginkan ruang pada diri aku untuk berfikir,bertenang dan rasional untuk memikirkan hubungan yang aku amat sayangi ini....Maafkan saya.

Selalu dia pesan supaya kawal perasaan rindu dan sayang aku yang mungkin melampau ini,dia sendiri takut dengan perasaan aku. Tapi apakah daya bila aku cuba untuk kawal, lain pulak jadinya, rasa macam dia tak sayang kat aku lagi walaupun dia memang sayang sesangat kat aku cuma aku sahaja yang kadang-kadang seperti menafikan rasa cinta dia pada aku. Biarlah apa yang telah berlaku, biarkanlah yang penting aku akan terus berusaha untuk jadi yang terbaik untuknya.....Pening kepala aku bila memikirkan apa yang sepatutnya aku cuba elak kan, dia juga selalu pesan jangan pikir bukan-bukan kerana perasaan nagetif itu akan rosakan hubungan kita dan kini memang terbukti dan aku dah tak larat menyiksa jiwa orang yang aku sayang....

MAAFKANLAH SAYA SAYANG, I LOVE U SO MUCH

Tiada ulasan: