Isnin, November 10

Kembali kepangkal jalan.....

Heheheheee
Kembali kepangkal jalan bukan kepangkal lain tau.....Sebenarnya aku dah lari daripada tujuan asal aku untuk buat blog nie. Tujuan asal aku ialah nak cerita tentang pengalaman dan sejarah hidup aku waktu zaman aku kanak-kanak dikampung sehinggalah kealam remaja yang penuh dengan gelak tawa, tangisan,gembira,terkilan dan sebagainya....Sebenarnya di awal blog ni pun memang aku tulis kisah hidup aku zaman kanak-kanak hingga kealam remaja tapi hanya sedikit sahaja yang sempat aku tulis kerana aku mulai melalut entah kemana menulis yang aku rasa tak berapa sesuai untuk dikongsi dan mungkin orang dah biasa baca dan tengok blog yang ditulis begitu.

Aku hanya perasan bila Pumpkins tegur aku yang blog aku dah lari daripada tujuan asal aku berblog, bila aku fikir memang betul dan aku akhirnya kembali kepangkal jalan seperti mana seorang penagih dadah yang bersedia untuk masuk pusat serenti. Kalau sebelum ini aku tengok blog aku dah jadi macam myspace pun ada, facebook pun ada lari daripada tujuan blogger yang bagus. So, aku cuba untuk jadi yang lain sedikit dari yang lain, oarang suka atau tak aku tak ambil pusing sebab ni blog aku heheheheeee

Untuk blog yang akan datang aku akan ceritakan pengalaman hidup aku dikampung waktu aku kanak-kanak yang berhingus sehinggalah ke alam remaja dan sehinggalah sekarang...kisah sekarang pun akan aku selitkan tapi cuma ibarat iklan di telivision sahaja dan bukannya drama opera. Aku akan cerita zaman aku mandi sungai, melastik buruk, tanggok anok ikang Skila,main basikal,main permainan seperti budak-budak kampung lain, zaman persekolahan aku, kawan-kawan aku, keluarga dan sebagainya lagi. Tapi aku aku akan selitkan perkataan atau ayat-ayat Terengganu yang akan aku berikan makna didalam kamus bahasa Terengganu di akhir posts.

Aku pun "dok" tahu "nok" apa lagi, so tunggu jelah, yang aku terfikir cerita yang akan aku tulis nanti ialah bertajuk "Anunya kena potong" suspen jugak cerita tu, so tunggu jer apa yang aku tulis ye, byeeeee......

kamus bahasa Terengganu
tanggok anok ikang Skila-menangkap ikan laga
nok- nak,hendak,mahu
dok-tidak

Tiada ulasan: