Selasa, November 18

Ipoh oh Ipoh

Semalam aku balik semula ke opis aku kat Cheras dan my boss terkejut yang aku tetiba dah ada kat opis, dia siap tanya aku lagi, "kenapa ko balik opis, kenapa tak pergi trainning lagi, masuk bilik aku nak cakap sesuatu ngan ko" aku pun masuklah bilik ngan senyum-senyum kambing walaupun aku bukan kambing....

Dia siap kata yang aku jangan balik ke opis selagi dia tidak panggil balik dan aku kena betul-betul mahir untuk menguruskan bisnes Ar-Rahnu. So hari nie aku pergilah balik ke tempat aku trainning hari tu kat Kampung Pandan...sistem pengurusan dia lebih kurang sama dengan pengurusan kat McDonald's cuma yang aku dapat kata kan banyak lagi sistem dia yang perlu diperkemaskan lagi (kiranya tak oklah tu), aku kata begitu kerana aku dulu bekas assistant manager kat McDonald's. So aku rasa tak jadi masalah bagi aku nanti cuma aku kena berani jerlah nanti untuk menguruskan bisnes ni nanti kat Ipoh.....

Kat Ipoh yang aku dapat tahu dia orang dah set up office ngan sistem computer dan sebagainya...so aku dapat rasa yang aku akan kesana semakin cerah.....kalau ikutkan hati aku malas untuk aku pindah kesana, tapi bila tengok pula pada peluang untuk kerjaya aku aku terpaksalah pergi juga. Aku tak berani kata entah-entah nanti aku seronok tinggal kat Ipoh pula dan dah tak ingat Kuala Lumpur lagi...tengoklah nanti...

Masalah aku sekarang nie duk fikir kat mana aku tinggal, nak pindah nanti macam mana nak angkut barang-barang aku yang agak banyak jugak tu,ngan siapa aku nak berkawan dan banyak lagilah.... Apa-apa pun just tunggu dan lihat jerlah nanti..... Untung sabut timbul, untung batu tenggelam dan pandai-pandailah aku bawa diri di tempat orang

3 ulasan:

shahril.hussin berkata...

ala..ramai kan...kwn2 baru nanti...as long u nekad untuk cerahkan masa depan u...

mesin.taip berkata...

alamak...kena pindah ipoh ker???tak bestnya....hilanglah sorang lagi kawan aku untuk bergosip kalau gi umah ko kan....

bungeCENGKEH berkata...

pojie

sipalah aku untuk dikenang dan dirindui oleh kalian uwaaaaaaaaaaaaaa