Isnin, November 17

Bila Hati Dalam Kesusahan....

Dalam bulan nie, aku banyak hadapi masalah peribadi yang aku rasa macam dah tak sanggup untuk aku tanggung lagi.... Dah dua minggu aku keseorangan dirumah kerana housemate aku outstation ke Jakarta dan sorang lagi duk sibuk pasal nak naik turun mahkamah....Aku bila keseorangan dan bermasalah mulalah aku pikir yang bukan-bukan dan rasa down sesangat.

Macam biasalah yang menghiburkan hati aku ialah anak-anak buah aku di kampunglah jadi penyeri hidup aku, boleh katakan acap kali aku telefon dia orang sampai bill telefon pun aku tak tahu dah berapa sekarang yang aku tahu aku terhibur dengan telatah mereka yang semuanya masik kecil. Masing-masing bila aku call, tanya bila aku nak balik kampung sebab dia orang rindu kat aku dan ada juga yang suruh aku balik sebab nak ajak berkelah, nak tunjuk itu ini kat aku dan banyak lagilah alsan dia orang tu nak suruh aku balik.....

Dia orang cukup seronok kalau aku balik sebabnya boleh ajak aku kemana-mana yang dia orang nak, nak pergi makan ABC pun dapat, nak round seluruh kampung pun dapat, hantar ke kelas Fardu-Ain pun aku hantarkan macam-macamlah permintaan dia orang bila aku balik....Dan yang paling aku seronok tengok ialah bila dia orang nie merajuk bila aku buat-buat malas nak layan dia orang heheheee....Dia orang nie pandai kalau nak kemana-mana, dia orang akn bincang sesama dia orang untuk ikut giliran masing-masing jika nak ajak aku kemana-mana, contohnya kalau sorang tu pagi-pagi lagi aku dah bawak kemana-mana nanti petang dia dah tak merenget lagi nak ikut dan biarkan orang lain pulak ikut aku berjalan-jalan....Mak aku selalu pesan kat aku jangan dilayan sangat anak-anak buah aku tu takut nanti dia orang jadi degil....Kalau degil aku belasahlah nanti dia orang nie.

Kalau tahu jer aku balik, pepagi lagi mereka dah sampai kat umah aku tunggu aku bangun tidur kat depan tv, dan macam biasalah aku akan usik mereka dengan buat-buat tak nampak mereka dan buat-buat tak layan mereka....macam biasalah dia orang akan ikut jer kemana akau pergi macam anak-anak itik yang beratur ikut ibunya kemana sahaja ahakss. Aku kalau balik kampung ada jer aktiviti dengan dia orang nie, dan dia orang nie duk ikut jer apa yang aku suruh macam boss besar pulak aku rasa sekali sekal tu...dan bila balik banyaklah cerita dia orang cerita itu ini, pasal orang tu orang ni mengomel jer dan kadang-kadang tu bukan boleh percaya sangat pun banyak yang ditokok tambah untuk sedapkan cerita dia orang, aku just melayan jer heheheeee

Kelmarin 3 orang anak buah aku berkhatan beramai-ramai, so semalam aku selalu lah call tanya khabar dia orang macam mana, ada yang kata sakit dan ada juga yang kata mereka menangis sikit-sikit sebab mungkin terasa perit luka kot...sian mereka. Asyik tanya bila nak balik, bila nak balik yang buat aku tak tahan tu. Tak tertahan nak balik kampung sebab rindu sangat kat mereka semua yang masih kecil-kecil dan comel plus "jahat-jahat" lagi tu...

Raya Haji nanti mungkin kalau ada rezeki aku akan balik kampung selama seminggu dan masa tu aku nak tenangkan semua kekusutan yang aku tanggung masa nie dan habiskan masa sebaik mungkin lagipun sekarang nie musim tengkujuh so mesti best tengok air banjir dan musim hujan.

Tak sabar nak balik dan bertenang di kampung....

Tiada ulasan: