Khamis, November 6

Aku Mungkin berpisah........

Kenapa semua ini terjadi di saat aku tengah mengecapi kebahagian bersama orang yang aku sayangi?

Perkara nie aku sudah dapat tahu sewaktu awal Ramadhan hari tu, tapi aku ambil masa juga berfikir macam mana nak beritahu kat Pumpkins yang kami mungkin akan berjauhan nanti. Sebenarnya aku mungkin akan di "Transfer" oleh syarikat aku untuk mengendalikan project Ar-Rahnu iaitu Sistem pajak gadai Islam di Bandaraya Ipoh Perak. Menurut GM aku, ini adalah peluang terbaik untuk aku maju kehadapan dalam karjaya aku dan peluang amat cerah untuk masa hadapan. Aku pun gembira jugak sebab bos aku telah memberi kepercayaan kepada aku untuk menguruskan project Ar-Rahnu tu, tapi yang aku bimbang ialah adakah aku mampu menguruskan project tersebut dengan hanya berbekalkan pengalaman yang aku kira belum cukup ini, tapi kalau aku lepaskan peluang ini mungkin peluang kedua tidak akan datang lagi.

Sukar jugak untuk aku buat keputusan kerana kalau aku ke sana nanti, aku akan berjauhan dengan Pumpkins, yang dekat nie pun jarang-jarang dapat habiskan masa bersama inikan pula jarak sejauh 200km lebih antara satu sama lain, kalau aku tak terima peluang ini apa pulak tanggapan bos aku pada aku pulak nanti. Pumkins ada kata yang dia tiada masalah nak biarkan aku pergi bekerja disana sebab dia pun orang Ipoh dan dia janji akan selalu balik Ipoh jenguk aku ngan family dia. Lega sikit hati aku bila ayat tu keluar dari mulut dia, tapi aku pun tak boleh selfish jadi aku buat perjanjian kita orang akan bergilir-gilir melawat satu sama lain tiap-tiap weekend.

Aku sebenar-benarnya kurang selesa hubungan jarak jauh nie sebab yerlah jarang jumpa dan rindu akan menebal, takut nanti itu akan menjadi isu "pertelingkahan" yang akan menjarakkan hubungan kami kelak. Aku memang bimbang bukan kerana tak percaya tetapi bila hubungan jarak jauh nie tidak lah semanis bila kita tinggal berhampiran walaupun tidak sebumbung. Sakit pening ada juga yang datang tengok-tengokan, kalau ada hal kecemasan cepat jugak sampai memberi bantuan, tapi kalu jauh macam mana kalau itu semua berlaku?

Kalaulah jadi yang aku akan menguruskan project Ar-Rahnu tu, jimat juga belanja bulanan aku, rumah dah tak payah bayar sewa,elaun dapat,mungkin kenderaan pun dapat....tapi jimat berapa sangat setakat 3, 4 ratus pun belum tentu dapat. Harap syarikat naikan gaji aku biar sampai 20%, yerlah tanggungjawap dah besar pastu uruskan duit ngan emas bahaya jugak tu, datangnyer perompak dan ditembaknya aku macam yang selalu berlaku kat kedai emas di Kuala Lumpur nie macam mana, duit ngan emas insurance cover tapi nyawa aku siapa nak coverkan....

Tapi bila pikir balik, kalau tak cuma mcama mana kita nak tahu apa hasilnya kan. Harapan aku agar Pumpkins sentiasa support dan pegang pada janji hubungan ini....antara kita jangan sia-siakan antara satu sama lain....

Tiada ulasan: