Selasa, Ogos 5

Empayar baru PaDA FoRm 4 & FoRm 5

Lepas PMR aku dapat result yang suam-suam kuku jer entah mana silapnya pun aku tak tahu maybe dah otak aku yang lembap kot tu yang tak meletopKAN aku punya result PMR. Macam biasalah form 4 niae cikgu aku panggil tahun honeymoon cos tak ada exam penting.......form 4 aku dapat kawan baru nama dia Mas Juliana budak yang kena reject dari MRSM (jangan marah yer Mas ahakkkksss...) dia memang cantik cos bapak dia cina n mak dia melayu.....akau best berkawan dengan dia cos dia tu happy good lucky n open mineded...dia tu samseng jugaklah bagi kategori perempuan kat sekolah aku. Kami berkongsi musuh ketat iaitu budak perempuan yang macam bohsia ayu kat sekolah tu nama dia Safura. Aku cukup menyirat tengok budak perempuan tu n hampir nak kena belasah ngan Mas Juliana. Selain Mas kawan yang best ialah Syed dan Fazli, yang lain ada jugak tapi aku nak cerita yang best jerlah kat sini. Syed tu lembut skit tapi kadang-kadang lembut banyak jugak. Fazli pulak pendiam orangnya n duk sebelah meja aku.......

Syed tu walaupun lembut tapi budak-budak lain agak takut jugak dengan dia cos dia tu agak kasar n tegap tubuhnya n berani pulak tu.....macam biasalah xtvt ponteng kelas merayau dah jadi xtvt aku ngan dia tapi jrang2lah kita oarang buat tu semua depend pada mood kita oranglah....yang aku agak geli hati yang Syed tu pernah bercinta dengan budak perempuan tapi tak menjadi...meraung jugaklah dia kecewa kikikiiiii....

Form 4 aku dah jadi pengawas sekolah konon-kononya nak menjaga keamanan sekolah tapi niat nak pakai baju warna biru jer, jahat betul lah aku waktu tu...tapi aku tetap jalankan tugas aku sebagai pengawas. Pangkat aku waktu tu ketua bahagia untuk budak Form2 kira bos jugaklah aku nie. Budak-budak cukup takut dengan aku waktu tu maklumlah aku kan senior dia orang.

Pada Form5 aku dah nekad untuk mula belajar bersungguh2 balik tapi macam biasalah hangat2 tahi ayam orang kata. Guru2 yang mengajar aku waktu tu semuanya best2 giler, semua guru2 aku Ketua Panitia sampaikan result exam awal tahun kelas kita orang menglahkan result budak kelas science semua guru2 terkejut, aku dapat 2A1( Prinsip akaun, agama), 1A2( bahasa Melayu) N bEberapa B termasuklah 1F (maths). Tapi ku sangkakan panas hingga kepetang tapi ribut petir ditengahari ( wahhhhhh bermadah lah pulak) semua guru2 yang mengajar aku tu kena tukar kesekolah Bestari yang baru di buka kat Daerah aku. Waktu tu tengah heboh pasal sekolah Bestari kononnya tapi hampeh sekarang nie result budak dia oarang. Guru2 yang ganti ala2 cukup karisma jer so kita orang mulalah bosan +malas+kecewa+malas=result SPM pun just suam2 kuku jerlah......

Waktu tu dah mula panadai nak explore apa tu cinta, tapi ada cinta antara kami yang songsang maklumlah ada yang keliru ngan gender masing2. Keliru pun kelirulah janji seronok waktu tu.

Waktu tu aku dah mula kecewa dengan nasib aku yang tak pernah beruntung macam orang lain yang cerdik pandai dalam pelajaran. Tapi semuanya berpunca dari aku jugak cos tak bersungguh2 belajar n terlalu bergantung pada guru2. Kita orang sekelas cukup sedih bila guru2 yang terbaik kat sekolah kami waktu tu dah tak mengajar kita orang......mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku cuma kami tak nampak jer waktu tu.

Aku nak cerita kat sini yang waktu tu aku ada seorang guru lelaki yang jadi musuh ketat aku ( Cikgu zUL rOBOT). Pada mulanya dia jadai cikgu yang aku amat suka sehinggalah dia meleser aku sampai kita orang lawan mulut jugaklah.....dia tu ketua disiplin kat sekolah aku tapi apa aku peduli lawan tetap lawan cos aku tak bersalah sehingga dia pernah sumpah aku supaya aku kena langgar lori bila balik sekolah.....amboiii sedap mulut dia kata macam tu kat aku, aku apa lagi lawanlah balik dia, aku kata ko tuhan ker nak doakan aku macam tu sekali n ko tak ada hak nak doakan aku macam tu sekali as seorang guru disiplin. Waktu tu budak kelas semua terdiam n dia pun terdiam, aku pun tak tahu macam mana aku boleh lawan dia n hilang hormat kat dia sampai macam tu sekali. Sebenarnya kita orang ada kes tapi malas aku nak cerita private skit. Lepas kejadian tu dia tak tegur aku sampailah akhir tahun. Dia tu suka bz body sangat hingga pernah dapat hadiah katak pada hari guru tahun tu oleh budak2 perempuan.....hahahahahhhh. Akhirnya dia minta maaf ngan aku n aku pun mintak maaf jugak dari dia.....alahhhh budak2 bukan pikir panjang pun dengan apa jua tindakan.

Walaupun kecewa kami ber3 still berangan kat sekolah tu n still ngan perangai happy good lucky kami.....tulah waktu awal di alam remaja yang penuh dengan angan2 dan keseronokan yang kekal menjadi memori yang indah sampai hari ini.... :)

2 ulasan:

Hells Design berkata...

takdek panjang lagi novel ko??

bungeCENGKEH berkata...

dah aku cerita kisah idup aku...nie blog tempat blogger luahkan cerita dan kisah idup masing2 bukan myspace beb or friendter