Isnin, Disember 7

Aku Masih Percaya Pada Seribu Mimpi......

Benar...cinta itu buta, tapi jangan biarkan cinta itu membutakan mata kita...membutakan hati kita. Seharusnya kita bangkit... bangkit memburu cinta kerna cinta itu luas pengertiannya....seluas cakrawala yang tiada penghujungnya....Haruskah kita menyiksa diri dengan cinta yang dikianati?... adakah perlu kita menanti peluang kali kedua mahupun yang ketiga untuk dicintai dan memcintai? Adalah tidak adil pada hati, membiarkan ia robek tidak berubat...adalah tidak adil membiarkan perasaan yang kecewa terus menderita..... Seharusnya kita terus berdiri dan berlari mengejar impian...biarlah impian itu hanya sementara jika itulah takdirkan.

Cinta tak kenal siapa....cinta datang dan pergi tapi yang akhirnya tinggal adalah diri kita sendirian...jangan biarkan hati terus menderita kerna cinta yang kejam...jangan biarkan ia tidak berubat dengan cinta baru...jangan biarkan.

Adalah bahaya untuk berpatah balik....kerna ia mustahil dan diluar kemampuan kita...

Cukuplah aku menderita kerna cinta...tak akan Ku biarkan hati ini kesunyian dan menderita lagi kerna Aku berhak mendapatkan cinta...Aku berhak untuk hidup bahagia. Aku mahu bangkit seperti bangkitnya Phoenix dari Api...kerna aku bukan seseorang yang gagal...bukan seorang yang lemah....dan bukan juga seorang yang tidak berhak...Aku tidak mahu lagi meletakkan kelemahan dan kekurangan Ku untuk menhalang Aku untuk mendapat kebahagian....sebaliknya sejarah cinta akan aku jadikan pedomamn untuk memburu cinta baru yang hakiki.....

Usah ditangisi pada cinta yang telah mati...pada cinta yang membunuh kita...pada cinta yang meracuni kepercayaan dan juga pada cinta yang penuh kepura-puraan...biarkan ia mati dan biarkan ia tidak bernisan...biarkan ia tiada tanda supaya tidak kita menziarahinya lagi...biarlah ia luput didalam memori....

Mudah untuk bibir berbicara dan semudah itu jua lidah membicara kata untuk melupakan jenazah cinta....tetapi adilkah kita membiarkan ia terus menhantui hati ini? Tidak adil bagi Ku membiarkan ia melekat didalam hati ini....biarlah ia pergi...pergi bak bebunga mati yang terbang ditiup angin dan usahlah DiKau kembali lagi.....Kerna aku berhak mendapat cinta....

"Seharusnya mereka bikin satu kata baru...yang benar-benar bisa menjelaskan apa yang aku rasa ini...Satu kata diatas kata "SAYANG"....diatas kata "CINTA"....satu kata yang ertinya lebih dari semua kata yang pernah ada....
Kerana kata "CINTA"....tidak cukup mewakili apa yang aku rasa sekarang....!!!

Cukup berat buat manusia biasa,untuk mengerti dan menjalani "CINTA"....Tapi yang pasti....perkahwinan dengan CINTA akan berlangsung selamanya....Karena cinta itu HAKIKI...."


Tiada ulasan: