Khamis, September 11

Bukan Puasa Kat Santini VS Bukan Puasa Kat Rumah

Nampaknya dah 11 Ramadhan telah kita umat Islam menunaikan Ibadat Puasa bagi yang berpuasalah, bagi yang tak puasa tu no komenlah yer......

Bila puasa nie yang seronok ialah bila banyak bazaar Ramadhan di buka bagi menyenangkan warga kota macam aku nie untuk membeli juadah berbuka puasa dan juga untuk habiskan duit yang sedia maklum berguni2 kat umah tu...... Bagi yang berduit skit akan berbuka puasa kat hotel2 dan bagi yang kureng berduit bazaar Ramadhanlah tempat nyer.

Kelmarin aku bak puasa dengan geng2 abang aku dalam 12 orang kami semua kat Santini KLCC,pada mulanya tak rancang pun tapi bila abang2 aku kata kawan2 dia ajak buka puasa kat sana so aku berat hatilah nak tolak cos aku nak dia gembira ngan kawan2 dia sekali sekala bukan selalu pun.....sampai KLCC dalam pukul 6pm, cari punya cari sorang pun kawan2 dia tidak ada, aku dah mula cuak sebab kalau member2 dia tak datang matilah kita orang berdua nak buka puasa kat mana beb....dah hampir kul 7pm barulah ada member2 dia yang datang barulah lega skit hati aku.... yang ada pada petang tu ialah Kelly, Yama, Is ngan Arul, Kuzuto, Eki, Abang Mat, Batang Macho ngan lover dia, Azwad wakil dari JB,CUKUP 12 ORANG.

Juadah kat situ oklah nak kata meriah sangat tak lah jugak berbaloilah bayar RM35++ satu kepala kira murahlah tu kan....masing2 tak ingat ambil makanan macam sepanjang Ramadhan tak buka puasa...aku ala2 malu kucing ambik skit2 jer ngan Abang. Lepas makan kueh mueh abarulah aku makan nasi berlaukan rendang daging ngan daging kambing masak kicap best siot, tapi tak tambah cos nak bedal makanan lain pulak termasukalah bubur kacang hijau yang Abang tolong ambik terima kasih yer :). Kat sini aku post jugaklah 2 pic yang sempat diambil sebagai kenang2an bersama.


juadah bukan puasa dan dalam pinggan tu Kelly punya yang ambik masa 2 jam untuk dihabiskan dan badan berat beliau sudah naik 1kg selepas itu


Azwad yang duk pikir panjang nasib anak dia si Eki yang katanya memilih pemuzik jalanan sebagai suami iaitu si Kuzuto....sabor jerlah kak janji DIAMOND 99 KARAT sebesar guli dia kasi untuk berbalas cincin

Ni pulak cerita buka puasa versi kat rumah aku Mutiara Damansara....kita orang berempat kalau bab2 juadah bukan puasa nie mengalahlah orang berkeluarga meriah jer,juadah yang masak macam nasi ngan lauk pauk memang wajidlah tiap2 hari yang disediakan oleh Chef Anif dibantu oleh pembantu tukang cuci Ben dan jugak Dibantu oleh Afiq iaitu tukan loyar burok....aku semua bahagian ambik kikikiiiii.....nie aku post jugak pic waktu nak berbuka puasa kat rumah sendiri


kita orang pun juadah berbuka puasa pun macam kat hotel jugak tau...


Ben yang tidak sabor nak menerkam juadah macam setahun tak makan....


Buruk bebenor budak nie...malu aku

2 ulasan:

Hells Design berkata...

owhhhh..aku tukang cuci...kurang asam.

Hello Bakerz Bakery & Cakes berkata...

bila masa plak lah dia tangkap gambar ward ni... hhuuhuuhuhuhuhuuh