Rabu, Mac 3

Untuk Renungan sesama kita....

daripada Abdullah bin Mas’ud.Rasulullah s.a.w bersabda:

Maksudnya “Sesungguhnya kamu akan melihat selepasku sikap (pemerintah) mementingkan diri dan kamu akan melihat perkara-perkara yang kamu ketahui ia mungkar (pada pemerintah). Mereka berkata: Apa yang engkau perintahkan kami (lakukan) wahai Rasulullah? Sabda baginda: Tunaikan untuk mereka hak mereka dan mintalah kepada ALLAH hak kamu.” [Riwayat al-Bukhari, jil 6, no.2588]

Apabila seseorang itu mengkritik perbuatan pemimpin bukan bermakna mereka tidak taat kerana dalam ‘Amar Makruf Nahi Mungkar’ diwajibkan untuk dicegah jika perkara itu mungkar tetapi ketaatan masih diberi kepada pemimpin itu jika ia masih menegakkan kitabullah walaupun disebalik kezalimannya.Setiap arahan yang bercanggah dengan Al-Quran dan Sunnah tidak wajib ditaati tetapi arahan yang tidak bercanggah dengan syariat maka wajib ditaati dengan syarat agama masih ditegakkan.

Dr. Yusuf Al-Qaradawi dalam kitabnya Min Fiqh Daulah Fil Islam mengatakan pada zaman sekarang para pemimpin dengan sengaja telah memakai undang-undang yang bercanggah dengan hukum Allah dengan memutuskan perkara-perkara yang berkaitan dengan harta, maruah dan darah orang ramai. Lebih dari itu, mereka juga mengeluarkan undang-undang yang memaksa umat islam mengamalkan undang-undang selain hukum Allah yang tertera dalam kitab-Nya dan dalam sunnah Rasul-Nya. Mereka lebih mementingkan hukum ciptaan orang kafir daripada hukum yang diturunkan Allah.

jangan sangka tanda2 akhir zaman bermula apabila kejatuhan UMNO, sebenarnya tanda2 akhir zaman bermula sejak kewafatan rasul lg, sejak meletusnya perang dunia lg, sejak berpecahnya wilayah Islam kpd beberapa negara bangsa..

gambar2 ini x pernah keluar media pun.. utk menipu fanatik2 UMNO bahawa hanya UMNO yg terbaik yg lain x sebagus UMNO..
jgn bersubahat merahsiakan perkara ini..
x terfikirkah kita mengapa media2 utama akhir zaman ini hanya memburuk2kan org2 yg x berkuasa?

pertubuhan kebangsaan melayu bersatu..
perjuangannya mementingkan bangsa dr agama (perlembagaan UMNO fasal 3)..
UMNO (nama pun guna BI bukan BM)..

50 tahun UMNO memerdekakan negara dan membangunkan malaysia mmg betul tp UMNO membangunkan malaysia dgn hedonisme dan meneruskan sistem British..
itupun 3 bekas PM dan bekas Presiden UMNO yg memperjuangkan kemerdekaan sudah pun keluar UMNO..

DAP yg x faham Islam kita tegur dgn cara mengajar, dgn cara dakwah..
jgn buat non-muslim semakin jauh dgn Islam..

bagaimana dgn pemimpin yg ngaku Islam, (UMNO) tp langgar fatwa, roboh surau, dedah aurat, persoal hukum Allah, teruskan undang2 penjajah British, assobiyah, berbangga2 bina masjid, beri Gerakan putuskan isu status agama anak muallaf, biarkan MCA membuat himpunan bantah hukum Allah, bg Gerakan perintah P.Pinang walaupun UMNO menang majoriti, pecat mufti Selangor tanpa sbb yg kukuh, tahan ulama' dalam ISA (tahanan tanpa bicara) sekitar tahun 60an, peristiwa pembunuhan di Memali yg x berjwb sehingga hari ini dan lain2?

ingatlah tanda2 akhir zaman, sabda nabi:

"Orang hina mendapat kedudukan terhormat."Di antara tanda-tanda
semakin dekatnya kiamat ialah duniaakan dikuasai oleh Luka' bin Luka' (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulia"
-hadis ini riwayat Thabrani-

- Pemimpin Yang Menipu Rakyat;- Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Tiada ulasan: