Jumaat, Januari 9

Transfer ke Kota Kinabalu 20hb January 2009


Akhirnya aku di transfer juga ke Kota Kinabalu n flight aku mungkin pada 19hb January ini, so tinggal 9 hari lagi aku akan terbang ke sana.

Nak buat macam mana dah rezeki aku kat sana, kalau diikutkan orang yang rapat dengan aku semuanya tidak benarkan aku kesana kerana alowance just RM300 sahaja dan gaji pun tiada kenaikan. Banyak faktor yang berat rasanya kaki aku ke sana,pertama gaji yang tak berbaloi,alowance tak berbalaoi, jarak jauh dengan keluarga jika ada kecemasan, akau akan kekal di sana bukannya untuk tempoh tertentu, sukar untuk aku cari kerja lain melainkan aku berhenti dan pulang ke semenanjung untuk dapatkan kerja baru. Company ni akau tak nampak peluang cerah untuk kerjaya aku so aku tekad untuk pergi sana dalam masa 6 bulan dan lepas tu aku nak berhenti dan pulang ke Kuala Lumpur semula dan cari kerja baru. Inilah tindakan nekad aku jika di sana tidak menjanjikan apa yang aku mahukan dalam kerjaya aku.

Tiada ulasan: