Jumaat, Jun 4

Love is Cinta...CINTA aku untuk KAMU


"Seharusnya mereka bikin satu kata baru...yang bener-bener bisa ngejelasin apa yang aku rasain ini...Satu kata diatas kata "SAYANG"....diatas kata "CINTA"....satu kata yang ertinya lebih dari semua kata yang pernah ada....
Kerana kata "CINTA"....nggak cukup mewakili apa yang aku rasain sekarang....!!!

Cukup berat buat manusia biasa,untuk mengerti dan menjalani "CINTA"....Tapi yang pasti....perkahwinan dengan CINTA akan berlangsung selamanya....Karena cinta itu HAKIKI...."

CINTA itu ibarat mukjizat bagi makluk biasa yang bernama manusia. Bagi aku, CINTA amat subjektif dan ia tidak mengenali sesiapa dan tidak pula memilih sesiapa. Sesiapa pun berhak mendapat CINTA...samaada CINTA antara dua insan, CINTA anak terhadap ibu bapanya, CINTA adik atau abang terhadap adik beradiknya, CINTA manusia dengan alam, CINTA seorang insan biasa denga mintanya dan yang paling berhak ialah CINTA makluk dengan PenCiptaNya.

Aku pernah diCINTAi dan menyintai dengan segala bentuk CINTA...Aku berhak mendapat CINTA dan memberi CINTA. Aku akan tetap mengejar CINTA dan aku akan terus pupuk CINTA yang aku ada kini melebihi makna CINTA itu sendiri. CINTA sebenar bukanlah terletak semata-mata pada perkataan CINTA itu sendiri tetapi ia lebih kepada tindakan bagaimana untuk menyemai perasaan dan rasa CINTA itu agar ia terus merendang dan subur. Rasa hormat menghormati, kejujuran, kepercayaan,kebebasan untuk meluahkan rasa CINTA adalah baja bagi menyuburkan CINTA. CINTA tidak perlu dipaksa, ia datang tanpa kita sedari...bila rasa CINTA mulai berputik maka berusahalah untuk menjaganya dengan sebaik mungkin.

Aku akan menjaga CINTA aku, kerana CINTA itu adalah hak aku, aku tak bisa berkongsi CINTA aku dengan sesiapa pun....aku akan jujur dengan CINTA aku, aku akan jaga CINTA aku, aku akan tatang CINTA aku seperti menatang minyak yang penuh....tapi adakah aku akan menerima CINTA dia seperti mana CINTA aku pada dia?....aku tiada jawapan untuk soalan itu, hanya dia yang berhak memberi jawapan atas persoalan itu. Tapi aku yakin pada CINTA kami.

Memupuk CINTA amat memenatkan, membina rasa CINTA juga memedihkan...cinta yang di awali dengan dugaan dan pengorbanan adalah cinta yang lebih manis dan bermakna daripada CINTA yang penuh warna warni kepura-puraan. Bila CINTA diduga jangan mudah melatah apatah lagi memusnahkannya....kesempurnaan bukan dicipta dalam sehari, tetapi ia memerlukan masa yang panjang dengan disulami tawa dan tangis dua jiwa. CINTA sejati bukan cinta sehari tetapi ia CINTA kekal abadi.

Tiada CINTA yang tiada dugaannya....CINTA penuh dengan dugaan. Dugaan pasti datang dari semua arah dan bentuk...mungkin dugaan datang dari luar kawalan dan mungkin juga dugaan itu dicipta oleh diri sendiri. Tapi demi CINTA ini aku akan cuba mempertahankannya sebaik mungkin....Dugaan adalah rencah CINTA, tiada dugaan maka tiadalah manisnya CINTA....Dugaan menguji sekuat mana CINTA itu sendiri, jika kuat CINTA itu maka kuatlah ia bertahan walaupun sebesar mana badai menghempas.

CINTA memerlukan ramuannya tersendiri, jika bijak bermain ramuannya maka eloklah rasanya. CINTA tiada harganya kerana CINTA itu amat berharga untuk dinilai dengan apa sekali pun. Memang CINTA itu buta, kerana butalah kita bertanggungjawap untuk memandu CINTA yang dilahirkan...baik arah yang kita bawa CINTA maka baiklah bagi CINTA.

Cintailah CINTA selagi CINTA itu ada...Sayangilah CINTA selagi ia berhak untuk disayangi...Suburkanlah cinta dengan baja-baja kasih yang penuh keiklasan dan kejujuran.

Demi CINTA aku akan tetap mencari manisannya.... I love my CINTA.

"Cukup berat buat manusia biasa,untuk mengerti dan menjalani "CINTA"....Tapi yang pasti....perkahwinan dengan CINTA akan berlangsung selamanya....Karena cinta itu HAKIKI...."

Tiada ulasan: