Isnin, November 30

There Are Too Many Question....



Dalam hidup ini ini terlalu banyak Persoalan....
Tetapi adakah juga terlalu banyak juga jawapannya?

Dalam hidup ini terlalu banyak Pilihan....
Tetapi adakah pilihan yang aku ada adalah pilihan yang tepat?

Dalam hidup ini terlalu banyak penyelesaian....
Tetapi adakah penyelesaian yang aku ada menyelesaikan segalanya?

Dalam hidup ini terlalu banyak dorongan....
Tetapi adakah dorongan yang aku ada itu adalah yang terbaik?

Dalam hidup ini terlalu banyak kegembiraan....
Adakah kegembiraan yang aku ada dapat menutupi kedukaan ini?

Dalam hidup ini terlalu banyak kedukaan....
Adakah kedukaan yang aku hadapi akan terus kekal tanpa kegembiraan?

Dalam hidup ini terlalu banyak Cinta....
Adkah cinta yang aku temui adalah cinta sejati yang kekal abadi?

Dalam hidup ini terlalu banyak kekasih....
Adakah mereka juga mengasihi aku?

Dalam hidup ini terlalu banyak mimpi....
Adakah mimpi-mimpi ini akan menjadi realiti?

Dalam hidup ini terlalu banyak arah tuju....
Adakah arah yang Ku pilih adalah arah yang tidak berliku?

Dalam hidup ini begitu banyak dugaan....
Adakah dugaan yang aku tempohi, ditempohi dengan ketenangan?

Seribu satu Persoalan akan tetap wujud selagi ada jawapannya.....selagi mata ini dapat melihat, selagi dada ini mampu bernafas, selagi akal ini masih waras, selagi minda ini mampu berfikir, selagi kaki ini mampu melangkah jauh dan selagi kesihatan ini kekal... persolan akan tetap wujud.

2 ulasan:

flyz berkata...

cian..sunyi la tu ek???

bungeCENGKEH berkata...

kesunyian memcengkam Jiwa