Selasa, Mac 8

Dalam Hubungan Kita Mesti Ada Sifat "Jual Mahal"

Betul kah dalam hubungan cinta kita perlu ada sedikit sifat "Jual Mahal"? Sepanjang aku bercinta tak pernah pulak aku pupuk sifat "Jual Mahal" ini dalam hidup aku sebab bagi aku kenapa kita perlu bersifat "Jual Mahal" dengan orang yang kita sayang kan? Tapi mungkin tiadanya sifat "Jual MahAl"ini menyebabkan aku selalu "makan hati" dengan kekasih hati aku... Dalam hubungan aku dengan dia, aku lebih bersifat "mengejar" dia dan banyak kali aku terasa dengan sifat dan sikap dia yang acuh tak acuh dengan aku dan kadang kala aku terasa seperti "">melukut ditepi gantang" ada atau tiada tidak memberi makna bagi dia...

Mulai hari ini, aku tekad dan mahu belajar untuk ada sifat "Jual Mahal" sebab sejak dua mejak ni aku rasakan yang dia dengan dunia dia sahaja tanpa menghiraukan aku lagi seperti mana pada awal hubungan kami... Mungkin bila "Jual Mahal" baru dia terasa yang aku bukan seorang yang boleh disayangi bila perlu dan biarkan aku sendiri bila tiada kepentingan... Ini waktu aku untuk aku fikirkan diri aku dahulu daripada memikirkan kepentingan dia dan hal hidup dia dan jika dia tidak berubah maka jalan yang perlu aku pilih adalah BERPISAH....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu yg terbaik kot...:p

Btw lama tak berkumandang..

bungeCENGKEH berkata...

meenyepi sebab tiada apa yang ingin dikongsi :)